درمان در منزل

خدمات درمان در منزل

درمان در منزل

خدمات درمان در منزل

بایگانی
  • ۰
  • ۰

خدمات زنان و مامایی در منزل، نمونه ای از درمان در منزل

بارداری یکی از خاطره انگیز ترین و شیرین ترین دوران زندگی هر زنی است. نه ماه انتظار سراسر عشق و عاطفه در آرزوی به آغوش کشیدن فرشته ای کوچک. اگرچه این دوران زیبایی های خاص خود را دارد، اما بدون شک سختی های خاص خود را نیز دارد. زنان حامله در این دوران به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند که خود به تنهایی قادر به انجام آن ها خواهند بود. نمونه ای از خدمات درمان در منزل، خدمات زنان و مامایی در منزل می باشد. خدمات ارائه شده در این حیطه، به فرد کمک می کند تا دوران سخت بارداری را به راحتی و با موفقیت طی نموده و جنین خود را در نهایت سلامت به دنیا بیاورد.

خدمات زنان و مامایی در منزلشامل مراقبت هایی همچون مراقبت از خانم های باردار و نیز جنین آنان از ابتدای مرحله بارداری تا هنگام زایمان، انجام زایمان در منزل توسط تیم کامل و مجرب، معاینه پستان فرد به منظور اطمینان از سلامتی و نیز آموزش انجام معاینه به خود شخص، مشاوره تنظیم خانواده، سونوگرافی و مواردی از این قبیل می باشد. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از خدمات زنان و مامایی در منزلارائه شده در زمینه درمان در منزل خواهیم پرداخت.

درمانگاه زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران را مشاهده کنید

نمونه هایی از خدمات زنان و مامایی در منزل

  • انتخاب پزشک مناسب بارداری

یکی از مهم ترین افرادی که نقش های عمده و سختی در مراقبت های دوران بارداری دارد، پزشک می باشد. پزشک با مشاوره و تشخیص درست، زمینه ایجاد تجربه ای شیرین و دل انگیز در دوران بارداری را برای مادر فراهم می کند. او همچنین می کوشد تا جنین به خوبی رشد کرده و در نهایت سلامت چشم به جهان بگشاید.به همین دلیل انتخاب پزشکیمناسب و مجرب برای ارائه خدمات زنان و مامایی در منزل ضروری است. با این کار دیگر فرد باردار مجبور به بیرون رفتن از خانه و نیز منتظر ماندن در صف های طولانی ویزیت نبوده و بدین ترتیب اذیت نمی شود.

  • معاینه های پیش و حین بارداری

یکی از خدمات زنان و مامایی در منزل که توسط پزشکان مجرب انجام می شود، انجام آزمایشات و معاینه های پیش و حین بارداری است که موجب آگاهی مادر از سلامت خود و جنینش می باشد. پزشک پس از انجام معاینات و آزمایش ها، راهنمایی های لازم را در اختیار مادر و نزدیکان وی قرار داده و بدین ترتیب سلامت او را تضمین می کند. ذکر این نکته ضروری است که انجام مکرر آزمایشات و معاینات در مادرانی که از بیماری های مزمنی همچون دیابت رنج می برند و نیز آن دسته از مادرانی که در سنین بالا اقدام به بارداری نموده اند، ضروری تر می باشد. زیرا این گروه از مادران در معرض زایمان پر خطر قرار دارند.

انجام معاینات، نمونه ای از خدمات زنان و مامایی در منزل

  • انجام زایمان در منزل توسط تیم کامل و مجرب

یکی از مهم ترین خدمات زنان و مامایی در منزل ، عهده دار شدن انجام زایمان توسط یک تیم کامل و با تجربه در منزل می باشد. پزشکانی که عضو این تیم هستند، غالبا جراح بوده و در صورت صلاح دید عمل سزارین مادر را در منزل انجام می دهند. بهترین زمان برای آشنایی با یک پزشک متعهد و با تجربه، هفته های ششم تا دهم بارداری می باشد. آشنایی سریع تر موجب کاهش مشکلات و خطرات موجود در دوران بارداری خواهد شد.

  • واکسیناسیون در دوران بارداری

از دیگر خدمات زنان و مامایی در منزل ، انجام واکسیناسیون های مربوط به دوران بارداری است. این کار موجب حفظ سلامتی مادر و جنین شده و فرد دیگر نیازی ندارد که برای تزریق یک واکسن راهی طولانی را طی کرده و خسته شود.

  • انجام آزمایشات سه ماهه اول بارداری

انجام آزمایشات سه ماهه اول بارداری، یکی از مهم ترین خدمات زنان و مامایی در منزل می باشد که با زیر نظر گرفتن وضعیت سلامتی مادر و جنین او از وضعیت این دو با خبر شده و اقدامات لازم را انجام می دهد.آزمایش های خون، آزمایش هپاتیت ب، شمارش کامل سلول های خونی و… نمونه هایی از این دسته آزمایشات می باشند.

  • انجام آزمایشات سه ماهه دوم بارداری

در سه ماهه دوم بارداری نیز مادر و جنین وی در مواقع لازم باید آزمایشات گوناگونی را انجام دهند تا پزشک از سلامت جنین آگاهی کامل داشته باشد. انجام این دسته آزمایشات نیز یکی از خدمات زنان و مامایی در منزل می باشد.

راه اندازی سایت کلینیک پوست و مو جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران  را مشاهده کنید

  • انجام آزمایشات سه ماه سوم بارداری

سه ماه سوم بارداری زمانی است که فرد به زایمان نزدیک می شود. بنابراین لازم است که پزشک آزمایش هایی را به منظور بررسی وضعیت و آمادگی مادر برای زایمان، انجام دهد. نتیجه این آزمایش ها کمک بسیار زیادی به مادر در زمان وضع حمل، خواهد کرد.

  • انجام آزمایش غربالگری دیابت

یکی از مهم ترین خدمات زنان و مامایی در منزل ، انجام آزمایشات غربالگری دیابت می باشد که بین هفته های 24 تا 28 بارداری صورت می گیرد. این آزمایش به منظور بررسی دیابت بارداری توسط پزشک تجویز می گردد و انجام آن بسیار ضروری است.

انجام سونوگرافی و آزمایشات لازم، نمونه ای از خدمات زنان و مامایی در منزل

  • ۹۸/۱۱/۱۳
  • fatima fati

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی